Святые поста: Андрей Критский и Мария Египетская
Святые поста: Андрей Критский и Мария Египетская 13.03.2019
В читаемом в первые четыре дня поста Великом покаянном каноне упоминается множество событий Ветхого Завета и праведники ветхозаветных времен.
Однако звучащие в среду и четверг особые тропари канона посвящены также двум новозаветным святым – преподобным Андрею Критскому и Марии Египетской.
Что между ними общего? Почему эти два тона святости предлагаются нам при вступлении в путь Великого поста?
У, наверное, лучшего в России исследователя Великого покаянного канона преподобного Андрея Критского протоиерея Сергия Правдолюбова я случайно наткнулся на фразу, которая первоначально озадачила мой ум: «Один немец, кажется, Карл Крумбахер, в 1880 году сказал: «Это такой однообразный, такой серый текст, говорящий об одном и том же, который утомляет даже доброжелательно настроенного слушателя»». Возник шок! Как можно так немецкому знатоку Византии и греческого языка воспринимать канон? Или знаток – не знаток? Или?..
Потом понял я. Взращенный в лоне западной духовности, вскормленной на упрощенном протестантизме и католицизме, господин Крумбахер оказался просто не в состоянии оценить творение критского архипастыря по достоинству. Профессорство и ученость далеко не гарантируют проникновение в смыслы текста.
Хотя Карла Крумбахера, владевшего русским языком, особо не стоит ругать. Он многое сделал для изучения православной византийской литературы. Но вот, видимо, даже азов православного богослужения он не освоил, а без этого сложно понимать и принимать Великий покаянный канон и другие дары Андрея Критского Церкви и православному мiру.
Считается, что свой наиболее известный канон святитель Андрей Критский создал незадолго до своего ухода ко Господу в 740 году. Долгое время текст хранился в монастыре Святого Патапия в Царьграде (Константинополе), но не исполнялся.
И только страшное разрушительное землетрясение в 790 году в Византии привело к первому чтению Великого покаянного канона. К сожалению, именно бедствия часто заставляют людей серьезно задуматься о своих грехах и покаяться в ожидании ужаса безвременной смерти.
А до этого человек – «самоистукан бых страстьми…»
В читаемом ныне каноне мы находим тропари самому Андрею Критскому и преподобной Марии Египетской.
Мария жила в V или, возможно, даже начале VI века от Рождества Христова. Так что между ними пролегла река времени длиною в 100-200 лет. Точно мы не знаем. Жития этих святых, достаточно немногословные, различаются значительно.
Мария родилась вблизи Александрии Египетской, рано оставила родителей и предалась блуду с двенадцати лет. Никто ее читать и писать не учил. Однажды женщина отправилась в Палестину вместе с паломниками, совращая некоторых во грех уже на корабле.
Блуд для нее был неким способом существования и наивысшим ощущением комфорта и удовольствия. Через блуд Мария поклонялась сама себе, ища удовлетворения своих потребностей любым путем. То есть стала для себя идолом, «самоистуканом». Страсти повредили душу по личной воле; вероятно, и тело тоже.
Истукан безжизненен изначально, а Мария сама себя превратила в ходячего мертвеца. И вот когда сей мертвец попытался войти в Храм Гроба Господня – храм Бога Живого, то его отбросило и не пустило в святое место силой Господней. И тогда Мария искренне раскаялась, слезно молилась пред иконой Божией Матери.
И лишь затем смогла войти и поклониться Животворящему Кресту Господню.
Затем по повелению свыше Мария ушла в пустынные районы Палестины за реку Иордан, где до своей праведной кончины преподобная каялась и вела полностью отшельнический образ бытования. Встреча женщины с аввой Зосимой открыла ее подвиг всем православным христианам. Мария Египетская из самоистукана вновь стала человеком, победив грехи.
О чем говорила она с Богом и душой своею в заброшенных унылых землях? Кое-что мы ведаем благодаря Зосиме и самой Марии. Пост и покаяние были главными орудиями, разрушившими грех и исправившими разоренную душу. Самоистукан рухнул и разбился, как глиняный сосуд.
Андрей – будущий святитель Критский или Гортинский, вероятно, родился в Дамаске. Родители его были люди благочестивые. А сам мальчик чудесно исцелился от немоты в возрасте семи лет.
Ребенка родители возили по святым местам, водили в храмы и дали хорошее образование (судя по всему, риторское).
Достигнув четырнадцати или пятнадцати лет, Андрей уходит в Святогробское братство при храме Воскресения в Иерусалиме и затем обретает монашеский постриг.
Иерусалим и Гроб Господень совсем не случайно связывают через столетия незримой нитью судьбы Марии Египетской и Андрея Критского.
Святитель Андрей создал канон, который навсегда открыл подлинное покаянное состояние души, а преподобная Мария высветила для нас один из величайших примеров христианского покаяния. «Самоистукан бых страстьми, душу мою вредя, Щедре, но в покаянии мя приими и в разум призови, да не буду стяжание ни брашно чуждему, Спасе, Сам мя ущедри».
Еще с эпохи существования страны Та-Кем – доантичного Египта фараонов – известны два литературных произведения, это «Песнь арфиста» и «Разговор разочарованного со своей душой». В них живет страх обезбоженного сознания. В «Песни арфиста» человеку предлагается вообще не задумываться о жизни за гробом, а наслаждаться каждой секундой текущей жизни:
- «…Никто не приходит оттуда, Чтобы рассказать – что же с ними, Чтобы рассказать об их пребывании,
- Чтобы ободрить наши сердца…
- Следуй сердцу твоему, пока ты жив, Возложи мирру на свою голову, Оденься в тонкие ткани, Умащайся прекрасными настоящими мазями богов, Умножай еще более свои наслаждения,
- Не давай сердцу своему огорчаться…
- Следуй желанию его и благу твоему, И плач не вернет никого из могилы. Итак, празднуй радостный день и не печалься, Ибо никто не уносит добра своего с собою, И никто из тех, кто ушел туда,
- Еще не вернулся обратно!»
(перевод М.Э. Матье)
Как же это непохоже на Великий покаянный канон Андрея Критского, где вечная жизнь реальна, где Бог помнит человека, а сам человек может прийти к Нему.
Так и кажется, что в каноне звучат два светлых тона, обещающих людям при преодолении греха присоединение к Победе над смертью, которую одержал Господь. И здесь, во Христе, человеческая история обретает смысл.
Будут еще на земле аналоги Каина и Авессалома, но в итоге победят те, кто пошел вослед за Господом нашим Иисусом Христом.
«Преподобная мати Марие, моли Бога о нас. Умилостиви Создателя о хвалящих тя, преподобная мати, избавитися озлоблений и скорбей, окрест нападающих: да избавившеся от напастей, возвеличим непрестанно прославльшаго тя Господа».
- «Андрее честный, и отче треблаженнейший, пастырю Критский, не престай моляся о воспевающих тя: да избавимся вси гнева, и скорби, и тления, и прегрешений безмерных, чтущии твою память верно».
- Александр ГОНЧАРОВ, кандидат филологических наук
- Публикация сайта «Православное Осколье»
Источник: https://zadonsk-monastyr.ru/sviatye-posta-andrei-kritskii-i-mariia-egipetskaia/
Преподобной Марии Египетской
В тебе́, ма́ти, изве́стно спасе́ся, е́же по о́бразу, прии́мши бо кре́ст, после́довала еси́ Христу́ и, де́ющи, учи́ла еси́ презира́ти у́бо пло́ть, прехо́дит бо прилежа́ти же о души́ ве́щи безсме́ртней. Те́мже и со Ангелы сра́дуется, преподо́бная Мари́е, ду́х тво́й.
Кано́н, гла́с 4
Пе́снь 1
- Ирмос: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зными Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.
- Скве́рну прегреше́ний очи́сти смире́нныя моея́ души́, Твое́ю ми́лостию, Христе́, мглу́ и омраче́ние страсте́й отжени́ моли́твами преподо́бныя Твоея́.
- Страстьми́ плотски́ми оскверни́вши душе́вное благоро́дие, воздержа́нием па́ки, о честна́я, тво́й у́м просвети́ла еси́, ту́чами сле́з твои́х ду́шу уясни́вши.
- Еги́пта страсте́й избе́гла еси́, я́ко от грехо́вна исто́чника, и, фарао́на изба́вльшися лю́таго оскверне́ния, безстра́стия ны́не зе́млю насле́довала еси́, и со Ангелы лику́еши при́сно.
- Богородичен: Зря́щи Твою́ ико́ну, Влады́чице, Богороди́тельнице Чи́стая, и ро́ждшагося Сло́ва от Твоея́ пречи́стыя, Де́во, утро́бы, и пору́чницу Тя́ к Сему́ те́пле про́сит пресла́вная.
Пе́снь 3
- Ирмос: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.
- Возсмерде́шася душе́вныя и согни́шася твоя́ ра́ны, но исто́чником сле́з твои́х сия́ омы́ла еси́ те́пле.
- Побежде́ни бы́ша тобо́ю де́монстии полцы́, и страстна́я взыгра́ния слеза́ми ура́нила еси́.
- Яко у́тренний о́блак и я́коже ка́пля, ка́плющи, была́ еси́ все́м, пролива́ющи во́ды покая́ния спаси́тельнаго.
- Богородичен: Тя́ Предста́тельницу, Чи́стая, и спасе́ние, и кре́пость иму́щи, Креста́ свята́го дре́ву, честна́я, поклони́ся.
Седа́лен, гла́с 8
Взыгра́ния вся́ плотска́я обузда́вши боле́зньми по́стническими, му́жественное показа́ла еси́ души́ твоея́ мудрова́ние, Креста́ бо возжеле́вши о́браз ви́дети, себе́, приснопа́мятная, ми́ру распя́ла еси́, отону́дуже и к ре́вности жития́ непоро́чнаго усе́рдно воздви́гла еси́ себе́, всеблаже́нная, Мари́е пресла́вная. Моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние пода́ти честву́ющим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Сла́ва, и ны́не, Богородичен:
Яко де́ву и еди́ну в жена́х, Тя́, без се́мене ро́ждшую Бо́га пло́тию, вси́ ублажа́ем, ро́ди челове́честии: о́гнь бо всели́ся в Тя́ Божества́, и я́ко Младе́нца млеко́м пита́еши Зижди́теля и Го́спода.
Те́м, Ангельский и челове́ческий ро́д, досто́йно сла́вим пресвято́е Рождество́ Твое́ и согла́сно вопие́м Ти́: моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти покланя́ющимся ве́рою пресвято́му Рождеству́ Твоему́.
КрестоБогородичен:
Агнца и Па́стыря и Изба́вителя, Агница зря́щи на Кресте́, восклица́ше, пла́чущи, и, го́рько рыда́ющи, вопия́ше: ми́р у́бо ра́дуется, прие́мляй Тобо́ю избавле́ние, утро́ба же Моя́ гори́т, зря́щи Твое́ распя́тие, е́же терпи́ши за милосе́рдие ми́лости. Долготерпели́ве Го́споди, ми́лости бе́здно и исто́чниче неисчерпа́емый, умилосе́рдися и да́руй согреше́ний оставле́ние, ве́рою пою́щим Боже́ственныя Стра́сти Твоя́.
Пе́снь 4
- Ирмос: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце Пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
- Удали́лася еси́, бежа́вши, су́щих в ми́ре и сла́дких все́х, еди́на же Еди́ному чи́сто приобщи́лася еси́ кра́йним воздержа́нием и терпе́нием де́л твои́х.
- Теле́сная движе́ния и разжже́ния воздержа́нием пои́стинне изсуши́ла еси́, отону́дуже ду́шу украси́ла еси́, Мари́е всесла́вная, боже́ственными виде́нии и де́тельми.
- Доброде́тельною твое́ю си́лою, слеза́ми и посто́м кра́йним, моли́твою же и ва́ром, зимо́ю и нагото́ю прия́телище была́ еси́ Свята́го Ду́ха че́стно.
- Богородичен: К Твое́й ико́не прибе́гши, и из Тебе́ Рожде́ннаго, Мари́е Де́во, Тобо́ю ны́не обре́те жи́знь безсме́ртную, в раи́ лику́ющи.
Пе́снь 5
- Ирмос: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.
- В сле́д Христа́ после́довала еси́, ра́дующися, нося́щи кре́ст сво́й на ра́ме, Мари́е, и де́моны ура́нила еси́.
- Показа́ла еси́ на́м покая́ния лечбу́, показа́ла еси́ и стезю́, веду́щую па́ки к жи́зни неги́блющей.
- Ты́ бу́ди ми́, честна́я, засту́пница непобеди́ма и изба́ви страсте́й мя́, боле́зни же вся́кия мольба́ми твои́ми ко Го́споду.
- Богородичен: На Твою́, Влады́чице Чи́стая, ико́ну взира́ше, Тебе́ всегда́ моля́щися, страсте́й напа́дания преподо́бная посрамля́ше.
Пе́снь 6
- Ирмос: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.
- По́том грехо́вную скве́рну омы́ла еси́, к нетле́нней же сла́ве твое́ю мы́слию смотря́ющи, ны́не обрела́ еси́ благопло́дие боле́знем твои́м, сла́вная.
- Все́м гре́шником, Мари́е, житие́ твое́ о́браз показа́ся, безме́рно согреши́вшим, в житии́ воста́ти и скве́рну очи́стити слеза́ми.
- Уще́дри смире́нную мою́ ду́шу, Человеколю́бче, ю́же оскверни́х, де́я нечи́стая хоте́ния пло́ти моея́, но Ты́ мя преподо́бныя моли́твами поми́луй.
- Богородичен: Все́ю твое́ю душе́ю и се́рдцем возлюби́ла еси́ от Де́вы рожде́ннаго Бо́га Сло́ва, Жива́го и воплоще́нна, гла́с тебе́, преподо́бная, прине́сша.
Конда́к, гла́с 4
Греха́ мглы́ избежа́вши, покая́ния све́том озари́вши твое́ се́рдце, сла́вная, пришла́ еси́ ко Христу́, Сего́ Всенепоро́чную и святу́ю Ма́терь Моли́твенницу ми́лостивную принесла́ еси́. Отону́дуже и прегреше́ний обрела́ еси́ оставле́ние и со Ангелы при́сно сра́дуешися.
Икос:
Зми́я, дре́вле во Еде́ме запе́ншаго Еве пре́лестию дре́ва, низве́ргла еси́ в ро́в дре́вом Кре́стным, сла́вная Мари́е, и, отбе́гши сла́сти, чистоты́ возжеле́ла еси́, отону́дуже и с де́вами сподо́билася еси́ вну́трь черто́га вни́ти твоего́ Влады́ки, с си́ми наслади́тися досто́йно. Того́ у́бо приле́жно моли́, я́ко да мно́гих грехо́в разреше́ние пода́ст и Своея́ жи́зни на́с сподо́бит со Ангелы при́сно ра́доватися.
Пе́снь 7
- Ирмос: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.
- Ско́рбную и те́сную ше́ствовавши стезю́ я́ве, добро́тою доброде́телей уясни́вши ду́шу, небе́сную дости́гла еси́ жи́знь неконча́емую, иде́же Све́т безконе́чный е́сть Христо́с.
- Яже в ми́ре попра́вши вре́менная вся́, ны́не лику́еши со все́ми во́инствы Ангельскими, воспева́ющи: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.
- Кова́рства вра́жия и ору́жия оскуде́ша вся́ кре́пким посто́м и моли́твою твое́ю, преподо́бная, и слеза́ми, и ны́не у́бо отго́нятся и страсте́й настоя́ния, Мари́е честна́я.
- Богородичен: Неискусобра́чно я́же Бо́га безпло́тна поро́ждши вои́стинну и Де́ва пребы́вши пои́стинне, Твое́ю си́лою, Всечестна́я, отгна́ла еси́ страсте́й и де́монов во́инства.
Пе́снь 8
- Ирмос: Ру́це распросте́р, Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
- Ве́сь сия́нием доброде́телей озари́вши у́м, Мари́е сла́вная, Бо́гу бесе́довавши, пло́ть бо истни́вши посто́м мно́гим и по́мыслом благочести́вым, пе́ла еси́, ра́дующися: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
- Креста́ зна́мением себе́ огради́вши, Иорда́нския нога́ми немо́кренными твои́ми во́ды преплы́вши, Мари́е, ве́рно, и Небе́снаго Христа́, Те́лу и Кро́ви Его́, прича́щшися, — ны́не отпуща́еши рабу́ Твою́, — рекла́ еси́.
- Свяще́нник боже́ственный Зоси́ма, таи́нник благода́ти, быстрину́ я́ко ви́де тя́ Иорда́нскую, сла́вная, преше́дшу немо́кренными нога́ми, стра́хом и тре́петом одержи́мь бы́в, ра́дуяся, поя́ше: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
- Богородичен: Тобо́ю, Пренескве́рная, тлю́ и скве́рну всю́ оттрясе́, и облече́ся, Влады́чице, в ри́зу безсме́ртну, и Тобо́ю Твоему́ Сы́ну преподо́бная вопия́ше: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Пе́снь 9
Ирмос: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся — Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.
Ны́не нетле́нною и Боже́ственною вои́стинну пи́щею насыща́ема и Све́том наслажда́ющися мы́сленным и Невече́рним в небе́сных се́лех, иде́же Ангельстии чи́ни о на́с Бо́га мо́лят.
Сла́вы теку́щия и тле́нныя же возгнуша́вшися, Мари́е, сла́ву и жи́знь насле́довала еси́ блаже́нную. Христа́ моли́ о соверша́ющих твою́ всесвяту́ю па́мять всегда́.
Ви́ждь мою́ ско́рбь, преподо́бная, и стена́ние се́рдца, ви́ждь тесноту́ жи́зни моея́, спаси́ мя от греха́ моего́ и ду́шу мою́ уще́дри твои́ми хода́тайствы ко Го́споду.
Богородичен: Влады́чице Чи́стая Богоро́дице, гре́шников спасе́ние, приими́ мольбу́ сию́, изба́ви мя́ от гре́х мои́х, Твоему́ Сы́ну прибега́юща, моли́твами преподо́бныя Твоея́.
Свети́лен
- Образ покая́ния на́м даде́ся, Мари́е, твои́м бо те́плым умиле́нием возврати́ побежде́ние, Засту́пницу стяжа́вши Богоро́дицу Мари́ю, с Не́юже о на́с помоли́ся.
- Богородичен:
- Све́т возсия́вший безле́тный от Отца́ пре́жде ве́к в ле́то ны́не напосле́док из Тебе́, Де́во, яви́ся на спасе́ние ми́ра, к Нему́же не преста́й о лю́дех Твои́х моля́щися.
Молитва преподобной Марии Египетской
О, вели́кая Христо́ва уго́днице преподо́бная Мари́е! На Небеси́ Престо́лу Бо́жию предстоя́щи, на земли́ же ду́хом любве́ с на́ми пребыва́ющи, име́ющи дерзнове́ние ко Го́споду, моли́ спасти́ рабы́ Его́, к тебе́ с любо́вию притека́ющыя.
Испроси́ нам у Великоми́лостиваго Влады́ки и Го́спода ве́ры непоро́чное соблюде́ние, градо́в и ве́сей на́ших утвержде́ние, от гла́да и па́губы избавле́ние, скорбя́щым утеше́ние, неду́гующым — исцеле́ние, па́дшим — возста́ние, заблу́ждшим — укрепле́ние, в дела́х благи́х преспе́яние и благослове́ние, сирота́м и вдови́цам — заступле́ние и отше́дшим от сего́ жития́ — ве́чное упокое́ние, всем же нам в день Стра́шного Суда́ одесну́ю страны́ о́бщники бы́ти и блаже́нный глас Судии́ Моего́ услы́шати: прииди́те, благослове́ннии Отца́ Моего́, насле́дуйте угото́ванное вам Ца́рствие от сложе́ния ми́ра, и та́мо пребыва́ния во ве́ки получи́ти. Ами́нь.
Источник: https://xn—-7sbahbba0chrecjllhdbcuymu3s.xn--p1ai/kanon/minea_aprel/kan_14aprel_maria.html
Марии Египетской
КАНОН
Празднуем в Неделю Пятую Великого Поста
Сохранить в Word
Сохранить в PDF
Тропарь преподобныя, глас 8:
В тебе́, ма́ти, изве́стно спасе́ся е́же по о́бразу, / прии́мши бо крест, после́довала еси́ Христу́, / и де́ющи учи́ла еси́ презира́ти у́бо плоть, прехо́дит бо, / прилежа́ти же о души́, ве́щи безсме́ртней. / Те́мже и со А́нгелы сра́дуется, преподо́бная Мари́е, дух твой.
Канон преподобныя. Глас 6.
Песнь 1.
- Ирмос: Волною морскою Скрывшего древле гони¬теля мучителя, под землею скрыша спасенных отроцы: но мы яко отроковицы Господеви поим, славно бо прославися.
- Любо́вию светоно́сную и боже́ственную твою́ па́мять пра́зднующему, / свет низпосли́ ми, / предстоя́щая преподо́бная све́ту непристу́пному Христу́, / искуше́ний вся́ческих мя жития́ избавля́ющи.
- К еги́птяном пло́тию отше́дый, Неопи́санный и Преве́чный, / из Еги́пта показу́ет всесве́тлую тя звезду́, / ве́дый Госпо́дь вся пре́жде бытия́.
- Боже́ственных за́поведей честна́я не ве́дущи, / боже́ственный о́браз Бо́жий окаля́ла еси́, / Боже́ственным же про́мыслом па́ки очи́стила еси́, всехва́льная, / обожи́вшися дея́ньми боже́ственными, преподо́бная, твои́ми.
Богородичен: О Твоего́, Бо́же мой, мно́гаго благоутро́бия, / и неизрече́ннаго Твоего́ снизхожде́ния! / Ка́ко пе́рвее блудни́цу, Ма́тере Твоея́ мольба́ми, / я́ко чи́стую и непоро́чную, а́нгелом уподо́бил еси́.
- Песнь 3.
- Ирмос: Тебе на водах повесившаго всю землю неодержимо, тварь видевши на лобнем висима, ужасом многим содрогашеся, несть свят, разве Тебе, Господи, взывающи.
- Ко врато́м поги́бели прибли́жшуюся дея́ньми безме́стными, / врата́ пре́жде а́дова сокруши́вый си́лою Божества́, / врата́ покая́ния тебе́ отверза́ет всечестна́я, / дверь сый Сам живота́.
- Ору́жие греха́ Долготерпели́ве пре́жде бы́вшую, / ору́жию Креста́ Боже́ственнаго поклоне́нием показа́л еси́, / ору́жия бесо́в вся, и ко́зни вся́ко побежда́ющую, Благоутро́бне.
- Це́ну за всех, Свою́ пре́жде излия́вый кровь, / ба́нею слез чи́стую тя соде́ловает, / прока́зою лю́тою боле́вшую зле́йшаго дея́ния, / вся́ко е́же бы́ти всем да́вый.
- Богородичен: Сло́ва вся́каго есть вы́шшее, е́же на Тебе́, Де́во, / Сло́во бо О́тчее в Тебе́ боголе́пно всели́ся, / разреше́ние согреше́ний всем согреша́ющим, / сло́вом еди́нем подава́яй.
- Седален, глас 8.
Подобен: Прему́дрость и сло́во:
Взыгра́ния вся плотска́я обузда́вши труды́ по́стническими, / му́жественное яви́ла еси́ души́ твоея́ мудрова́ние.
/ Крест бо Госпо́день ви́дети возжела́вши, / саму́ю себе́ всечестна́я ми́рови распя́ла еси́: / отню́дуже и к жела́нию а́нгельскаго жи́тельства / любе́зно упра́вила еси́ себе́ всеблаже́нная.
/ Моли́ Христа́ Бо́га, оставле́ние согреше́ний дарова́ти, / чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Слава, и ныне, Богородичен: Небе́сная врата́ и ковче́г, всесвяту́ю го́ру, / светоза́рный о́блак воспои́м, неопали́мую купину́, / слове́сный рай, Е́вино воззва́ние, / вселе́нныя всея́ вели́кое сокро́вище: / я́ко спасе́ние в Ней соде́яся ми́рови, / и оставле́ние дре́вних согреше́ний. / Тем и вопие́м Ей: / моли́ся Сы́ну Твоему́ и Бо́гу, / согреше́ний оставле́ние дарова́ти, / благоче́стно покланя́ющимся всесвято́му Рождеству́ Твоему́.
- Песнь 4.
- Ирмос: На кресте Твое Божественное истощение провидя Аввакум, ужасся вопияше: Ты сильных пресекл еси державу, Блаже, приобщаяся сущим во аде, яко Всесилен.
- Я́ко Соде́тель челове́ческаго естества́, / я́ко ми́лости исто́чник, и благоутро́бия бога́тство, / уще́дрил еси́, Человеколю́бче, прибе́гницу Твою́, / и исхи́тил еси́ сию́ губи́тельнаго зве́ря.
- Крест ви́дети потща́вшися, / кре́стным просвеще́нием, Мари́е, озари́лася еси́, / Кресто́м бесе́довавшаго, / ма́нием Боже́ственным распе́ншися ми́рови досточу́дная.
- Злых вина́ пе́рвее, сласть лука́вая, мно́гим бы́вши, / а́ки со́лнце просия́вши, / всем наста́вница преподо́бная яви́ся согреша́ющим.
- Богородичен: Ум превозшла́ еси́ и небе́сный, / мы́сленное не́бо всех Царя́, / зако́нов бо естества́ вне, Чи́стая, / Законода́теля и Созда́теля всех родила́ еси́.
- Песнь 5.
- Ирмос: Богоявле́ния Твоего́, Христе́,к нам милостивно бывшаго, Исаия Свет видев невечерний из нощи утреневав взываше: воскреснут мертвии, и восстанут сущии во гробех, и вси земнороднии возрадуются.
- Моисе́й просла́вися иногда́ на Сина́и, / Бо́жия за́дняя та́инственно ви́дев пресла́вный, / подпису́я стра́нное та́инство: / манноприе́млющия же ста́мны ны́не, / о́бразу пречи́стому те́пле припа́дши, / Мари́я а́нгельское житие́ но́сит.
- Храм благоле́пия Твоего́ вожделе́вши псало́мски ви́дети, / у́мное же селе́ние сла́вы Твоея́, Твой храм оскверни́вшая, / у́мными моли́твами, Христе́, Твоего́ хра́ма неискусому́жныя бы́вшия, / храм мя вседе́тельнаго сотвори́ Ду́ха.
- У́дою пло́ти, очесы́ мно́гих улови́вшая, сла́стию кра́ткою, / снедь же диа́волу сих сотво́ршая, / уловлена́ бысть всеи́стинно / Боже́ственною благода́тию Креста́ честна́го / сладча́йшая Христо́ви снедь бы́вши.
- Богородичен: Науче́н лик проро́ческий та́инству е́же в Тебе́, / та́инственными богоглаго́ланьми, Пречи́стая, / Тебе́ многообра́зно предглаго́ла: / манноприе́млющия же ста́мны ны́не, / о́бразу пречи́стому сия́ припа́дши, / Мари́я спору́чница гре́шных к Бо́гу.
- Песнь 6.
- Ирмос: Бе́здна после́дняя грехо́в обыде мя, и волнения не к тому терпя, яко Иона Владыце вопию Ти: от тли мя возведи.
- Ра́дуются, Мари́е, а́нгельская во́инства, / ра́вное преподо́бная житие́ сим в тебе́ зря́ще, / и сла́ву Го́сподеви зову́т.
- Ужаса́ются бесо́в мра́чных состоя́ния, / терпели́ваго твоея́ кре́пости, / я́ко жена́ пресла́вно, и нага́я, / и еди́ная сим возмогла́ еси́.
Просия́ла еси́ а́ки со́лнце Мари́е всехва́льная, / и пусты́ню чудесы́ всю просвети́ла еси́. / Те́мже и мене́ све́том уясни́.
Богородичен: А́нгели, просвети́вшеся сла́вою Рождества́ Твоего́, / на земли́ мир всем нам, / и благоволе́ние челове́ком, Де́во, возопи́ша.
Кондак, глас 3:
Подобен: Де́ва днесь:
Блуда́ми пе́рвее преиспо́лнена вся́ческими, / Христо́ва неве́ста днесь покая́нием яви́ся, / А́нгельское жи́тельство подража́ющи, / де́моны Креста́ ору́жием погубля́ет. / Сего́ ра́ди Ца́рствия неве́ста яви́лася еси́, / Мари́е пресла́вная.
Икос: А́гницу Христо́ву и дщерь пе́сньми восхва́лим ны́не, / Мари́ю приснопа́мятную, я́вльшуюся Еги́петское овча́: / и пре́лести сих всея́ избеже́, / и еди́на принесе́ся Це́ркви соверше́нное возраще́ние, / воздержа́нием и моли́твою подвиза́ющися па́че ме́ры челове́ческаго естества́. / Те́мже и возвы́си ея́ и житие́ и дея́ние, еди́н Вседержи́тель, / Мари́и пресла́вныя.
- Песнь 7.
- Ирмос: О́троцы в Вавило́не пещнаго пламене не убояшася, но посреде пламени ввержени, орошаеми пояху: благословен еси Господи Боже отец наших.
- Превели́кий во отце́х, обхожда́ пусты́ню, Зоси́ма му́дрый, / преподо́бную ви́дети сподо́бися: / благослове́н еси́, зове́т же, Бо́же оте́ц на́ших.
Что о́тче, стра́нное вся́кия доброде́тели де́тельныя, / ви́дети прише́л еси́ жени́ще? / Преподо́бная вопия́ше ста́рцу: / благослове́н еси́, зове́т же, Бо́же оте́ц на́ших.
- Умертви́вши, блаже́нная, страсте́й твои́х взыгра́ния, / к безстра́стия ны́не устреми́лася еси́ приста́нищу, зову́щи: / благослове́н еси́ Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.
- Богородичен: Зачала́ еси́ неизрече́нно, Де́ва пребы́вши Пречи́стая, / и родила́ еси́ ми́рови спасе́ние, Христа́ Бо́га на́шего, / те́мже Тя вси пе́сньми ве́рнии велича́ем.
- Песнь 8.
- Ирмос: Ужаснися бояся, небо, и да подвижатся основания земли: се бо, в мертвецех вменяется в вышних Живый и во гроб мал странноприемлется: Егоже, отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.
- Глубины́ се́рдца испыту́яй, / пре́жде бытия́ предве́дый вся на́ша, / ну́жнаго жития́ исхити́л еси́ прибе́гшую к Тебе́, Спа́се, / ну́ждно Твоему́ человеколю́бию вопию́щую немо́лчно: / свяще́нницы благослови́те, / лю́дие превозноси́те во вся ве́ки.
О измене́ния честна́го, к лу́чшему преложе́ния твоего́ честна́я! / О любве́ Боже́ственныя, возненави́девшия плотски́я сла́сти! / О ве́ры горя́щия и Боже́ственныя, всехва́льная Мари́е! / Ю́же ве́рно хва́лим, и превозно́сим во ве́ки.
- Обрела́ еси́ боле́зней возме́здие, / и трудо́в твои́х воздая́ние честна́я Мари́е, / и́миже низложи́ла еси́ уби́йцу врага́, / и ны́не со а́нгелы зове́ши, песнь немо́лчно вопию́щи, / и превознося́щи Христа́ во ве́ки.
- Богородичен: Всего́ обнови́ мя бла́гости ра́ди, во утро́бе Твое́й, Чи́стая, / не растли́в обоего́ естества́ свойств, / я́ко всех веко́в Влады́ка, / отню́дуже Тя, я́ко вину́ на́шего спасе́ния, / пе́сньми пое́м во вся ве́ки.
- Катавасия: О́троки благочести́выя в пе́щи / Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть; / тогда́ у́бо образу́емое, / ны́не же де́йствуемое, / вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́: / Го́спода по́йте, дела́, / и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.
- Песнь 9.
- Ирмос: Не рыдай Мене, Мати, зрящи во гробе, Егоже во чреве без семене зачала еси Сына: востану бо и прославлюся и вознесу со славою непрестанно, яко Бог, верою и любовию Тя величающия.
- Удо́бь претерпе́ла еси́, ма́ти, пусты́нный труд, / укрепля́ема держа́вною си́лою Христо́вою, / скве́рная бо помышле́ния находя́щая, / струя́ми боже́ственных слез угаси́ла еси́, чи́стая, / по́стников высото́, преподо́бных похвало́.
- Пресветле́йшими луча́ми, / просвеща́ет тя еди́на свет ро́ждшая Христа́, Де́ва и Чи́стая, / стра́шную враго́м тя поставля́ет, честна́я, / я́вственную же всем, Мари́е, явля́ет тя, / страда́лец красото́, преподо́бных утвержде́ние.
- Оста́вивши му́дренно земна́я вся, / жили́ще честно́е Ду́ха яви́лася еси́, / мирски́х у́бо лю́тых свободи́тися, / моли́ еди́наго Христа́ свободи́теля, / ве́рно соверша́ющим Боже́ственную па́мять твою́.
- Богородичен: Зако́нов естества́, Де́во, па́че естества́ утаи́вшися, / но́вое Отроча́ на земли́ родила́ еси́, Чи́стая, / Законода́вца су́ща и Ве́тха де́ньми, / мы́сленное не́бо всех Творца́, / тем ве́рою и любо́вию Тя ублажа́ем.
- Катавасия: Всяк земноро́дный / да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, / да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, / почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, / и да вопие́т: / ра́дуйся, Всеблаже́нная, / Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.
- Светилен преподобныя.
Подобен: Не́бо звезда́ми: - О́браз покая́ния тебе́ иму́ще, всепреподо́бная Мари́е, Христа́ моли́, / во вре́мени поста́, сему́ нам дарова́тися, / я́ко да в ве́ре и любви́, тя пе́сньми восхва́лим.
- Богородичен: Сла́досте а́нгелов, скорбя́щих ра́досте, христиа́н предста́тельнице, / Де́во Ма́ти Госпо́дня, / заступи́ нас и изба́ви ве́чных мук.
Источник: http://xn--80aafxiqcbbffb0agpc0d.xn--p1ai/post/text/kanon_ned_5_marii.html
Стояние Марии Египетской
В среду вечером пятой недели Великого поста во всех православных храмах совершается особая великопостная служба — Мариино стояние.
Читаются Великий покаянный канон преподобного Андрея Критского целиком и житие Марии Египетской.
Служба способна дать надежду и тем, кто думает, что находится в отчаянном положении и тем, кто не верит, что способен достойно завершить пост и встретить Воскресение Христово.
Мариино стояние
На пятой неделе Великого поста, в среду вечером, в храмах совершается утреня четверга, которую принято называть Стояние Марии Египетской, или Мариино стояние. Это продолжительная служба, которая бывает только раз в году.
Во время нее полностью вычитывается весь Великий канон Андрея Критского (в первую неделю Великого поста канон читался небольшими частями с понедельника по четверг), который соединяется с каноном Марии Египетской. Также в храме в этот день мы слышим житие святой Марии Египетской.
Этот текст, по мысли святых отцов VI Вселенского собора (692 год), — а именно тогда была составлена служба из Великого покаянного канона преподобного Андрея Критского и жития Марии Египетской, — способен дать надежду и тем, кто думает, что находится в отчаянном положении, и тем, кто не верит, что способен достойно завершить пост и встретить Воскресение Христово. Мариино стояние — это служба, которая утешает страждущих и вместе с тем побуждает верующих продолжать подвиг поста и покаяния.
Житие Марии Египетской
Мария родилась в небольшой египетской деревушке. Когда ей исполнилось двенадцать лет, она покинула родительский дом. Одержимая плотской страстью, она отправилась в Александрию и стала блудницей.
Мария предавалась разврату безудержно и ненасытно, как за мзду, так и добровольно. Более 17 лет она не знала предела в своем распутстве.
Однажды, увидев множество ливийских паломников, которые отправлялись в Иерусалим, чтобы поклониться Кресту Господню, Мария решила примкнуть к ним.
Никаких благочестивых намерений женщина не испытывала, напротив, рассчитывала, что в клиентах не будет недостатка, да и в Иерусалиме всегда найдется с кем «весело» провести время. Своим телом она расплачивалась за еду, за постой, за провоз на корабле.
Но когда в день праздника Воздвижения Креста Господня Марии вдруг захотелось вместе с толпой паломников войти в храм Воскресения Христова, она не смогла этого сделать. Не только толпа верующих оттесняла ее от входа, но и какая-то непонятная сила не пускала, не позволяла переступить порог храма.
Она попробовала войти один, второй, третий раз, но когда и в четвертый раз ей что-то помешало оказаться в храме, женщина отступила. Обессилевшая, она растеряно стояла у входа и задавалась вопросом: «Почему так? Я хочу быть там, внутри». Ответ напрашивался сам собой.
Осознав, кто она есть, чем живет, к чему стремится, поняв, что собственный грех не позволяет ей прикоснуться к Животворящему Кресту Господню, Мария неожиданно расплакалась. Стоя в притворе храма, рыдая о своих грехах, она увидела перед собой икону Богоматери. Мария обратилась к Богородице, умоляя заступиться перед Христом, который никогда не гнушался грешников.
В своей мольбе Мария обещала «не осквернять себя более плотской скверной и отречься от мира». И вот она чувствует, что молитва услышана. Преображенная Мария у Креста Господня. Лицо залито слезами. Слезы нескончаемым потоком текут по уставшими глазам, а в голове вопрос: «Как жить дальше? Как вымолить прощение?» Также неожиданно она услышала голос: «Иди за Иордан, там обретаешь блаженный покой».
Преподобная Мария Египетская с житием. XIX в.
За Иорданом, в пустыне, совершенно одна, сорок семь лет испытывая страшные искушения, Мария молила о прощении. Сорок семь лет под палящим солнцем святая плакала о своих грехах, практически не вспоминая о воде и пище.
Поэтому, когда монах Зосима – очевидец жизни Марии Египетской, желая увидеть «святого мужа, превзошедшего его в трезвении и делании», пришел в заиорданскую пустыню, то в черной тени он не узнал ни женщины, ни даже человека.
Когда же «тень» стала стремительно от него удаляться, он бросился ее преследовать.
Лишь после того, как немощный старец стал умолять пустынника не убегать, почерневший от солнца человек сам обратился к старцу за помощью.
Мария, не подозревающая о достигнутой ею святости, обратилась к иноку по имени, назвала его пресвитером и попросила у Зосимы плащ, чтобы прикрыть наготу и подойти под благословение.
Долго они стояли на коленях друг перед другом и повторяли: «Благослови». А потом Зосима попросил у Марии помолиться за весь мир и за него. Обратившись на восток, подняв руки к небу, Мария шептала молитву. Ее тело почти на полметра приподнялось от земли и парило.
Еще больше был потрясен инок Зосима, когда Мария рассказывала ему о своей жизни. Необразованная женщина, никогда не державшая в руках книги, в одиночестве проведшая в пустыне полвека, с легкостью цитировала Священное Писание и псалмы. А главное, горько оплакивала свой грех.
Спустя год, в четверг страстной Седмицы, когда церковь вспоминает Тайную Вечерю, святая пришла к Иордану. На глазах у старца перекрестила воду и перешла реку, как по суху, чтобы причаститься. Старец Зосима печалился лишь о том, что не знает имени подвижницы.
Прошел год. Зосима вновь в пустыне. Он стоит у высохшего ручья, где впервые встретил отшельницу. Перед ним ее тело со сложенными крестообразно на груди руками. И в головах на песке послание: «Погреби, авва Зосима, на этом месте тело смиренной Марии». Вот Зосима и узнал имя святой. Он похоронил подвижницу, лев, пришедший из пустыни, помог выкопать могилу. Это произошло в 522 году.
«Золотая легенда», или Как Мария Магдалина превратилась в Марию Египетскую
Хосе де Рибера. Мария Египетская. 1651
Житие святой Марии Египетской, автором которого стал Иерусалимский патриарх Софроний, нашло свое отражение в богослужении и иконописи.
В церковном искусстве, благодаря существовавшей с VII века службе, Мария Египетская наравне с Андреем Критским стала почитаться как «наставница в покаянии» и изображаться на иконах вместе с ним.
В художественной литературе и в фольклоре, в живописи, скульптуре образ святой также нашел свое отражение. Большую роль в этом сыграла «Золотая легенда» (1255 год) Иакова Ворагинского, уступавшая по популярности в средневековой Европе только Библии.
Одно из двухсот содержащихся в книге житий посвящено Марии Магдалине. И хотя мироносица Мария Магдалина — это святая, жившая пятью веками ранее Марии Египетской, автор (не знавший ни греческого, ни иврита) заимствует для своего рассказа некоторые мотивы жития Марии Египетской.
Он адаптирует их, приписывает Марии Магдалине некоторые из черт Марии Египетской. В «Золотой легенде» Мария Магдалина изображена как раскаявшаяся блудница, которая, придя ко Христу и осознав свою греховность, подвизалась в посте и молитве в пустыне.
Тридцать лет ангелы ежедневно приносили к пещере, где она жила, просфоры.
Джотто. Мария Магдалина получает одежду из рук старца Зосимы. 1307-1308
«Золотая легенда» вдохновляла скульпторов и живописцев эпохи Возрождения. Поэтому-то Мария Магдалина и у скульптора Донателло, и в картине Тициана, внешне напоминает Марию Египетскую. В Евангелии ничего не сказано о том, что Мария Магдалина была блудницей или жила в пустыне, но популярность «Золотой легенды» превратила персонажа Нового Завета в средневековую подвижницу.
Донателло. Мария Магдалина. 1454
Образ Марии Египетской нашел отражение и в литературе Нового времени. Мотивы ее жития встречаем и у Брехта, и у Гете, и у Достоевского, и у Замятина.
14 апреля по новому стилю, а также в воскресенье пятой недели Великого поста Русская Православная Церковь чтит память преподобной Марии Египетской. В 1912 году поэт Серебряного века, писатель и композитор Михаил Кузьмин в поэтических строках пересказал житие святой Марии Египетской и подарил его на день ангела 1 апреля своей знакомой, Марии Замятиной.
«Ведь Марию Египтянку
Грешной жизни пустота
Прикоснуться не пустила
Животворного креста.
А когда пошла в пустыню,
Блуд забыв, душой проста,
Песни вольные звучали
Славой новою Христа.
Отыскал ее Зосима,
Разделив свою милоть,
Чтоб покрыла пред кончиной
Уготованную плоть.
Не грехи, а Спаса сила,
Тайной жизни чистота
Пусть соделает Вам легкой
Ношу вольного креста.
А забота жизни тесной,
Незаметна и проста,
Вам зачтется, как молитва,
У воскресного Христа,
И отыщет не Зосима,
Разделив свою милоть:
Сам Христос, придя, прикроет
Уготованную плоть».
Источник: https://iveron.ru/stoyanie-marii-egipetskoj/
Преподобной Марии Египетской : молитвы
Канон Преподобной Марии Египетской
Тропарь, глас 8В тебе мати известно спасеся еже по образу: / приимши бо крест, последовала еси Христу / и деющи учила еси: презирати убо плоть, преходит бо, / прилежати же о души вещи безсмертней. / Темже и со ангелы срадуется, преподобная Марие, дух твой.
Канон, Глас 6
Песнь 1
- Ирмос: Волною морскою / Скрывшаго древле / гонителя мучителя – под землею скрыша / спасенных отроцы; / но мы, яко отроковицы, / Господеви поим, / славно бо прославися.
- Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.
- Слава: Божественных заповедей честная не ведущи, / божественный образ Божий окаляла еси: / Божественным же промыслом паки очистила еси всехвальная, / обожившися деяньми божественными преподобная твоими.
Любовию светоносную и божественную твою память празднующему, / свет низпосли ми, / предстоящая преподобная свету неприступному Христу, / искушений всяческих мя жития избавляющи.К египтяном плотию отшедый, Неописанный и Превечный, / из Египта показует всесветлую тя звезду, / ведый Господь вся прежде бытия.И ныне: О Твоего Боже мой многаго благоутробия, / и неизреченнаго Твоего снизхождения! / Како первее блудницу, Матере Твоея мольбами, / яко чистую и непорочную, ангелом уподобил еси.
- Песнь 3
- Ирмос: Тебе, на водах / повесившаго / всю землю неодержимо, / тварь, видевши / на лобнем висима, / ужасом многим содрогашеся, / несть свят, / разве Тебе, Господи, взывающи.
- Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.
- Слава: Цену за всех, Свою прежде излиявый кровь, / банею слез чистую тя соделовает, / проказою лютою болевшую злейшаго деяния, / всяко еже быти всем давый.
- И ныне: Слова всякаго есть вышшее, еже на Тебе Дево: / Слово бо Отчее в Тебе боголепно вселися, / разрешение согрешений всем согрешающим, / словом единем подаваяй.
- Господи, помилуй (трижды)
- Седален, глас 8. Подобен: Премудрость и слово:
Ко вратом погибели приближшуюся деяньми безместными, / врата прежде адова сокрушивый силою Божества, / врата покаяния тебе отверзает всечестная, / дверь сый Сам живота.Оружие греха Долготерпеливе прежде бывшую, / оружию Креста Божественнаго поклонением показал еси, / оружия бесов вся, и козни всяко побеждающую, Благоутробне.Взыграния вся плотская обуздавши труды постническими, / мужественное явила еси души твоея мудрование. / Крест бо Господень видети возжелавши, / самую себе всечестная мирови распяла еси: / отнюдуже и к желанию ангельскаго жительства / любезно управила еси себе всеблаженная. / Моли Христа Бога, оставление согрешений даровати, / чтущим любовию святую память твою.
Слава, и ныне, Богородичен: Небесная врата и ковчег, всесвятую гору, / светозарный облак воспоим, неопалимую купину, / словесный рай, Евино воззвание, / вселенныя всея великое сокровище: / яко спасение в Ней содеяся мирови, / и оставление древних согрешений. / Тем и вопием Ей: / молися Сыну Твоему и Богу, / согрешений оставление даровати, / благочестно покланяющимся всесвятому Рождеству Твоему.
- Песнь 4
- Ирмос: На Кресте Твое / Божественное истощание / провидя, Аввакум, / ужасся, вопияше: / Ты сильных пресекл еси / державу, Блаже, / приобщаяся сущим во аде, яко Всесилен.
- Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.
- Слава: Злых вина первее, сласть лукавая, многим бывши, / аки солнце просиявши, / всем наставница преподобная явися согрешающим.
Яко Содетель человеческаго естества, / яко милости источник, и благоутробия богатство, / ущедрил еси Человеколюбче прибегницу Твою, / и исхитил еси сию губительнаго зверя.Крест видети потщавшися, / крестным просвещением Марие озарилася еси, / Крестом беседовавшаго, / манием Божественным распеншися мирови досточудная.И ныне: Ум превозшла еси и небесный, / мысленное небо всех Царя: / законов бо естества вне Чистая / Законодателя и Создателя всех родила еси.
- Песнь 5
- Ирмос: Богоявления Твоего, Христе, / к нам милостивно бывшаго, / Исаия, Свет видев Невечерний, / из нощи утреневав, взываше: / воскреснут мертвии, / и востанут сущии во гробех, / и вси земнороднии возрадуются.
- Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.
- Слава: Удою плоти, очесы многих уловившая, сластию краткою, / снедь же диаволу сих сотворшая, / уловлена бысть всеистинно / Божественною благодатию Креста честнаго / сладчайшая Христови снедь бывши.
Моисей прославися иногда на Синаи, / Божия задняя таинственно видев преславный, / подписуя странное таинство: / манноприемлющия же стамны ныне, / образу пречистому тепле припадши, / Мария ангельское житие носит.Храм благолепия Твоего вожделевши псаломски видети, / умное же селение славы Твоея, Твой храм осквернившая: / умными молитвами Христе, Твоего храма неискусомужныя бывшия, / храм мя вседетельнаго сотвори Духа.И ныне: Научен лик пророческий таинству еже в Тебе, / таинственными богоглаголаньми Пречистая, / Тебе многообразно предглагола: / манноприемлющия же стамны ныне, / образу пречистому сия припадши, / Мария споручница грешных к Богу.
- Песнь 6
- Ирмос: Бездна последняя грехов обыде мя, / и, волнения не ктому терпя, /яко Иона, Владыце, вопию Ти: /от тли мя возведи.
- Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.
Радуются, Марие, ангельская воинства, / равное преподобная житие сим в тебе зряще, / и славу Господеви зовут.Ужасаются бесов мрачных состояния, / терпеливаго твоея крепости, / яко жена преславно, и нагая, / и единая сим возмогла еси.
Слава: Просияла еси аки солнце Марие всехвальная, / и пустыню чудесы всю просветила еси. / Темже и мене светом уясни.
И ныне: Ангели, просветившеся славою Рождества Твоего, / на земли мир всем нам, / и благоволение человеком, Дево, возопиша.
Господи, помилуй (трижды) Слава, и ныне:
Кондак, глас 3. Подобен: Дева днесь:
Блудами первее преисполнена всяческими, / Христова невеста днесь покаянием явися, / ангельское жительство подражающи, / демоны Креста оружием погубляет. / Сего ради Царствия невеста явилася еси Марие преславная.
Икос: Агницу Христову и дщерь песньми восхвалим ныне, / Марию приснопамятную, явльшуюся Египетское овча: / и прелести сих всея избеже, / и едина принесеся Церкви совершенное возращение, / воздержанием и молитвою подвизающися паче меры человеческаго естества.
/ Темже и возвыси ея и житие и деяние, един Вседержитель, / Марии преславныя.
- Песнь 7
- Ирмос: Отроцы в Вавилоне / пещнаго пламене не убояшася, / но, посреде пламене ввержени, / орошаемы пояху: / благословен еси Господи / Боже отец наших.
- Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.
- Слава: Умертвивши блаженная страстей твоих взыграния, / к безстрастия ныне устремилася еси пристанищу, зовущи: / благословен еси Господи Боже отец наших.
Превеликий во отцех, обхожда пустыню, Зосима мудрый, / преподобную видети сподобися: / благословен еси, зовет же, Боже отец наших.Что отче, странное всякия добродетели детельныя, / видети пришел еси женище? / преподобная вопияше старцу: / благословен еси, зовет же, Боже отец наших.И ныне: Зачала еси неизреченно, Дева пребывши Пречистая, / и родила еси мирови спасение, Христа Бога нашего: / темже Тя вси песньми вернии величаем.
Песнь 8
Ирмос: Ужаснися, бояйся, Небо, / и да подвижатся / основания земли: / се бо в мертвецех вменяется / в Вышних Живый / и во Гроб мал / странноприемлется. / Егоже, отроцы, благословите, / священницы, воспойте, / людие, превозносите во вся веки.
Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.
Глубины сердца испытуяй, / прежде бытия предведый вся наша, / нужнаго жития исхитил еси прибегшую к Тебе Спасе, / нуждно Твоему человеколюбию вопиющую немолчно: / священницы благословите, / людие превозносите во вся веки.
О изменения честнаго, к лучшему преложения твоего честная! / О любве Божественныя, возненавидевшия плотския сласти! / О веры горящия и Божественныя, всехвальная Марие! / Юже верно хвалим, и превозносим во веки.
Слава: Обрела еси болезней возмездие, / и трудов твоих воздаяние честная Марие, / имиже низложила еси убийцу врага: / и ныне со ангелы зовеши, песнь немолчно вопиющи, / и превозносящи Христа во веки.
И ныне: Всего обнови мя благости ради, во утробе Твоей Чистая, / не растлив обоего естества свойств, / яко всех веков Владыка: / отнюдуже Тя, яко вину нашего спасения, / песньми поем во вся веки.
- Песнь 9
- Ирмос: Не рыдай Мене, Мати, / зрящи во Гробе, / Егоже во чреве без семене зачала еси, Сына: / востану бо, / и прославлюся, / и вознесу со славою / непрестанно яко Бог / верою и любовию Тя величающия.
- Припев: Преподобная мати Марие, моли Бога о нас.
- Слава: Оставивши мудренно земная вся, / жилище честное Духа явилася еси: / мирских убо лютых свободитися, / моли единаго Христа свободителя, / верно совершающим Божественную память твою.
Удобь претерпела еси, мати, пустынный труд, / укрепляема державною силою Христовою: / скверная бо помышления находящая, / струями божественных слез угасила еси чистая, / постников высото, преподобных похвало.Пресветлейшими лучами, / просвещает тя едина свет рождшая Христа, Дева и Чистая: / страшную врагом тя поставляет честная: / явственную же всем Марие являет тя, / страдалец красото, преподобных утверждение.И ныне: Законов естества Дево, паче естества утаившися, / новое Отроча на земли родила еси Чистая, / Законодавца суща и Ветха деньми, / мысленное небо всех Творца: / тем верою и любовию Тя ублажаем.
- Светилен. Подобен: Небо звездами:
- Слава, и ныне, Богородичен: Сладосте ангелов, скорбящих радосте, христиан предстательнице, / Дево Мати Господня, / заступи нас, и избави вечных мук.
- Молитва преподобной Марии Египетской
Образ покаяния тебе имуще всепреподобная Марие, Христа моли, / во времени Поста, сему нам дароватися, / яко да в вере и любви, тя песньми восхвалим.
О великая Христова угоднице, преподобная Марие! На Небеси Престолу Божию предстоящи, на земли же духом любве с нами пребывающи, имеющи дерзновение ко Господу, моли спасти рабы Его, к тебе с любовию притекающия.
Испроси нам у Великомилостиваго Владыки и Господа веры непорочное соблюдение, градов и весей наших утверждение, от глада и пагубы избавление, скорбящим – утешение, недугующим – исцеление, падшим – возстание, заблуждщим – укрепление, в делах благих преспеяние и благословение, сиротам и вдовицам – заступление и отшедшим от сего жития – вечное упокоение, всем же нам в день страшнаго Суда одесную страны общники быти и блаженный глас Судии мира услышати: приидите, благословеннии Отца Моего, наследуйте уготованное вам Царствие от сложения мира, и тамо пребывания во веки получити. Аминь.
Источник: http://megapoisk.com/kanon-prepodobnoj-marii-egipetskoj_molitvy